HIP THRUST BENCH PRO (UTSTILLINGSVARE)

Tilgjengelighet: På lager

kr 4 900 kr 3 990

Hip Thrust benk


Hip-thrust brukes både som aktiveringsøvelse og som styrketrening med fokus på setemuskulaturen (gluteus)

Informasjon
Varekode 337500
Fraktvekt 70.00
Tilgjengelighet Utstillingsvare
Produktet kan brukes her Hjemmetrening, Treningssenter, Trimrom i bedrift

Hip Thrust Benk Pro

 

KUN UTSTILLINGSVARE, MÅ HENTES I VÅR BUTIKK. 

Ekstra kraftig og solid Hip-thrust benk. Brukes både som aktiveringsøvelse og som styrketrening med fokus på setemuskulaturen (gluteus), på grunn av muligheten for høy belastning med vekstang på hoftene og stor ROM (range of motion). Fordi du får overkroppen i riktig høyde gir Hip Thrust benken deg mulighet for å utføre noe av den mest effektive treningen for setemuskulaturen som finnes.

 Teknikk:

  1. Du kan gjennomføre øvelsen med kroppsvekten din som motstand eller med en vektstang, eventuelt en kettebell. Om du bruker en stang, anbefaler vi å bruke en beskyttende Bar Pad. 
  2. Sett deg ned på rumpa og legg skuldrene og nakken oppå Hip Thrust benken. 
  3. La beina ha 80-90 graders vinkel, med føttene godt plantet i bakken.
  4. Legg deg bakover, og begynn med å presse hofta opp så langt du klarer, samtidig som du strammer setemuskulaturen. Hold gjerne statisk i et eller to sekunder på toppen for å få ekstra melkesyre i setemuskulaturen.
  5. Senk deg så kontrollert ned igjen før du gjenntar bevegelsen på nytt
  6. Pass på at du ikke overekstenderer ryggen din. Du skal ikke presse ryggen «igjennom».  

Modellen er 1.90 cm

 

Loading...