Ukas tips

Ny uke betyr nye muligheter!

Fysisk aktivitet forebygger sykdom, gir deg bedre humør, reduserer stress og gir deg en bedre nattesøvn. Sett deg mål og hold kursen mot målet. Som Norges eldste treningsspesialist vil vi i Mobech gi gode råd hver uke, og denne uken er det følgende treningsprogram og kostholdstips som gjelder:

 

Ukas treningsprogram uten nødvendig utstyr:

-Hoppe tau/ spenst hopp: 2-3 minutter

-Jumping Jacks: 2-3 Sett, 25 reps 1 minutt pause

-Knebøy: 2-3 sett, 20 reps 1 minutt pause

-Utfall: 2 sett, 5 reps pr ben, 1 minutt pause

-Hip trust: 3 sett, 12 reps. 1 minutt pause

 

Ukas lunsjtips:

Luftige Proteinpannekaker med topping.

Oppskrift:

-1,2 dl havregryn/havremel.

- 1 egg

-1 banan.

-1,5 dl vann/melk.

-1 tsj bakepulver.

-litt smør eller kokosolje/olje til steking.

Fremgangsmåte:

-Bland alt det tørre, spe med melk. Tilsett deretter egg og banan. Visp/miks dette sammen.

-Stekes på middels varme i 3-4 minutter på hver side.

-Topping: Mager Cottage cheese, eple banan og kanel.

Du kan komme langt med små justeringer i hverdagen. Sett deg noen tanker om hva og hvordan. Hvilken måte kan du klare å opprettholde gode hverdagsrutiner i form av en aktiv hverdag og med sunn og næringsrik mat? Finn en treningsform som du liker, treing skal være gøy. Spis mat du liker, mat skal være godt. Om målet er å gå ned i vekt så må du forbrenne flere kalorier enn du spiser og motsatt for å gå opp.

 

Loading...